– انواع دستکش وینیل، لاتکس و نیتریل چیست؟ – لنگرخبر

در این مطلب با معرفی دستکش های وینیل، لاتکس و نیتریل به بیان تفاوت های بین آنها خواهیم پرداخت.

انواع دستکش های یک بار مصرف وینیل، لاتکس و نیتریل همگی از پر مصرف ترین دستکش ها به شمار می آیند که هر کدام با توجه به ویژگی هایی که دارند برای مصارف خاصی به کار می روند. معمولا در زمان استفاده از این دستکش ها کاربران در مورد تفاوت آنها با سوالات بسیاری مواجه می شوند و دوست دارند تا با آگاهی از تفاوت های موجود بین این دستکش ها، مناسب ترین را برای کاربری موردنظرشان انتخاب کنند.
در ادامه این مطلب با معرفی دستکش های وینیل، لاتکس و نیتریل به بیان تفاوت های بین آنها خواهیم پرداخت.
درست است که تفاوت دستکش لاتکس پودری و بدون پودر به اندازه ای نیست که بتوان به راحتی آنها را تشخیص داد ولی بیان ویژگی های هر کدام می توان به تشخیص بهتر آنها کمک کند:
با توجه به تفاوت دستکش لاتکس پودری و بدون پودر می توان کاربری های متفاوتی برای آنها در نظر گرفت.

آیا با تفاوت انواع دستکش وینیل و لاتکس آشنا هستید؟ در این خصوص باید اشاره کنیم که مقاومت دستکش های نیتریل در مقایسه با انواع وینیل و لاتکس بیشتر است و در مقابل عوامل فیزیکی از جمله پارگی و یا سوراخ شدن دوام بیشتری دارند.
از دیگر تفاوت انواع دستکش وینیل و لاتکس خاصیت کشسانی بالای نیتریل ها و همچنین ضخامت بیشتر این نوع از دستکش ها است. علاوه بر این، به دلیل استفاده از مواد پروتئینی در ساخت انواع دستکش های لاتکس و وینیل، احتمال ایجاد حساسیت های پوستی به میزان زیادی کاهش یافته است؛ در حالی که این موضوع در دستکش های نیتریل رعایت نشده شده است.
تفاوت انواع دستکش وینیل، لاتکس و نیتریل (مقایسه و بررسی کامل) را می توان از چند جهت توضیح داد:
معمولا دستکش وینیل به دلیل آزادی و گشادی در دست به صورت بدون پودر تولید می شود. تولید این دستکش ها در سایز بندی مختلف اسمال، مدیوم و لارج انجام می گیرد؛ بنابراین می تواند برای هر سایز دستی به کار رود. در حالت کلی استفاده از دستکش های وینیل برای کاربری های کوتاه مدت توصیه می شود. در صورت نیاز به استفاده های طولانی مدت می توانید پس از مدتی دستکش خود را عوض کنید.

در مقایسه با انواع دیگر دستکش های یک بار مصرف، دستکش های وینیل به دلیل قیمت پایین تر، مقرون به صرفه تر خواهند بود. این مساله توانسته است دستکش وینیل را مناسب کاربری های مختلف کند.
برای خرید دستکش های لاتکس می توانید یکی از دو نوع پودردار و یا بدون پودر را انتخاب کنید. این دستکش ها مدل های مختلفی دارند که در کیفیت های متفاوتی نیز تولید می شوند که عبارتند:
دستکش نیتریل ویژگی های بهتر و بیشتری نسبت به انواع دیگر دستکش های یک بار مصرف دارد. میزان فروش بالای این دستکش ها نیز حاکی از کیفیت مطلوب و مناسب آنها دارد. در ادامه به برخی از ویژگی های بارز دستکش های نیتریل اشاره می کنیم:

استفاده از هر نوع دستکش بستگی به کاربرد آن و شرایط محیطی دارد.
دستکش‌های وینیل (پلی وینیل کلراید) مناسب برای استفاده در محیط‌های خشک و غیرحساس به عوامل شیمیایی هستند. این دستکش‌ها ضعیف‌تر از لاتکس و نیتریل هستند و در مقابل پوکیدگی، سوراخ شدن و پاره شدن حساس هستند. اما از آنجایی که این دستکش‌ها قیمت مناسبی دارند، معمولاً در کاربردهای کم ریسک مانند خدمات غذایی، آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شوند.
دستکش‌های لاتکس (که از لاتکس طبیعی تهیه شده‌اند) به علت انعطاف پذیری و سازگاری با دست، به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای محافظت در برابر عوامل شیمیایی و باکتری‌ها شناخته می‌شوند. اما باید توجه داشت که افراد حساس به لاتکس ممکن است به دستکش‌های لاتکس حساسیت داشته باشند.
دستکش‌های نیتریل، مقاومت بیشتری در برابر شیمیایی‌ها و عوامل آلرژیک دارند و به خوبی در برابر پوکیدگی و سوراخ شدن مقاومت دارند. همچنین این دستکش‌ها برای افرادی که حساسیتی به لاتکس دارند، گزینه مناسبی هستند. دستکش‌های نیتریل برای کاربردهای پزشکی، صنعتی و خدمات غذایی مناسب هستند.
به طور کلی، برای انتخاب دستکش مناسب باید نیازهای خود را در نظر بگیرید.

نظر شما:
گنئئحخ

source

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *